Tuesday 29 November 2011

aku pindah. . ?

Assalammualaikum n hye sume :)

nak bagita0,, bel0g aku dah ade shoutbox. leh la kowang tinggalkan link belog kowang di situ. :)

sukenyee hati. hehe. hope shoutbox tuh membantu. hari nie aku ade st0ry nak share nan korang. siyes aku cakap aku sedeh ! sebab teringat detik-2 terakhir aku kat sg.lembing. :(

citenyee macam nh :

Januari 2010
- taon nh aku amek pmr. da penuh feel da nak pmr as a cal0n 0f smk sg.lembing. meja dah setting baek punye kedudukan. aku pun memulakan hari-2 aku as a student form 3 yg cerie gile bersame membe-2 aku. #hati terlebeh girang :)

Februari 2010
- hari tuh aku balek skola. dalam otal dah excited nak g jalan-2 nan bebudak nh. tibe tibe jee ibu kasi aku bace satu surat. aku pelik gak surat apekebendenyee tuh. terbeliak biji mate aku bile bace `SURAT PERTUKARAN KERANI 1 : PN. WAN NORIDA BT WAN MAN`. siyes aku tak pecaye. aku gony0h-2 mate aku. cubit-2 peha aku. auwwhhh ! saked. means aku tak bermimpi. nh antare perbualan aku nan ibu..

aku : ibu ne tuka ofis ke ?
ibu : yela. nape ?
aku : along ne tuka skolah jgk ke ?
ibu : holah. dah awk nak duk nan sape kat sini ?
aku : bile ne tuka bu ?
ibu : last day kite at sini awal bulan 3. 5hb 3 2010 kod.

..........................................................

oke. aku cuk0p-2 terkedu. tata0 nak cakap ape. dari aku kecik #umo seta0n 6 bulan kod aku stay kat sini. membesar kat sini. sekolah kat sini. everything here tibe-2 aku ne pindah ? ? oh nooo ! tak sanggup.

petang tuh aku kua nan membe-2 aku. pandang muke sorang-2 ase nak nangis weh.  tapi aku malas nak cite at d0rang lagi. wat tata0 jela until one day.

aku terpakse cite at dorang yg aku n family harus berpindah. dari suasane yg riuh rendah,, huru hara,, bising terus senyap. aku try r buad lawak tapi budak-2 nh pakat nanges lak. siap ade yg peluk aku n cakap jangan la pindah unaa. nak-2 ekin,, adaa n qiera. Tuhan jela yg ta0 camne perasaan aku mase tuh.


then,, aku habeskan maj0r mase-2 aku nan budak-2 nh. ase tak sanggup gile nak pindah. tinggalkan membe-2 aku. skolah aku. umah aku. kedai-2 aku #aceceh,, berdo`0h jee ade kedai. haha
tak sanggup aku. tapi,, life must go on. aku pun start la packing-2 barang n handle sendiri surat-2 pertukaran skolah. #berdikari kankan ? ><

thanks pade membe-2 aku ekin,, adaa,, qiera,, mieda,, lin dan sume-2 la yg tolong,, teman,, ponteng skali nan aku untuk setlle kan mende nh. THANKS sangat-2 :)

........................................

4 Mac 2010
-hari ni ari khamis. petang las aku kat charu. sedeh sangat bile tengok bilik-2,, dapur dah kosong. barang-2 sume dah dilonggokkan kat ruang tamu. hiba gile aku ase. bile aku tengok fon,, ade text dari ekin cakap dea nak mai umah aku nan adaa petang tuh. aku eply,, oke. then,, ain lak text cakap nak datang umah aku jugak petang tuh. aku pun eply oke. then,, iesha text nak datang jugak. aku un eply oke. then,, lina lak text. `weh,, mari amek aq. takod ar nak jalan kaki g uma kaw. ekk ?` aku pun pergi la amek lina #separuhjalanjee. hikhik
s0 petang tuh ramai la jugak kat umah aku.#ain,, wani,, iesha,, ika,, ekin,, adaa,, lina. tuh yg aku engat. yg ade tp aku tak engat,, s0s0ry eh ? umah dah sep0h nan barang-2 an ? jadinyee aku bentang tikar jee kat bawah pokok rambutan. #haha moh-2 lepak. siap ade air nan keropok tak silap aku lha. mase nh memang kecoh la. iesha bawak kamera dslr sony. snap-2 r. aku pun snap-2 jugak. #nakletakgambar-2tuh taklehsebabfreehair. sosory :)
haa,,ekin nan adaa kasi aku adiah ta0. bear n frame gambar. chantekk n chomell. thanx dear :D. dah nak malam tuh dorang balek la naek motor. minah-2 rempit an ? huhu. aku pun hantar la lina balek. umah dea dekat jee nan umah aku. jalan kaki la. berpeluh aku. #hee.. tibe-2,, lina peluk aku n menanges. had0ii ! tergamam aku jap. dah la tepi jalan. s0,, aku pujuk la dea. alhamdulillah,, dea oke. aku tahan aer mate nh. bile dah otw balek,, aku sorang2 lak tuh tibe-2,, huwaaaaaaa ! #haha.akunanges !


sedeh sangad ase. ade yg janji nan aku nak datang lagi besok before aku gerak ke rumah baru.malangnyee,, tak sempat c0z dorang skolah. time barang-2 n aku sendiri bergerak ke KOMPLEKS SRI MERANTI,, GAMBANG aku rase sedeh gile. #tengok,, sampainakgile. hiba. pilu. hmmm. :(


nanty aku sambung. ase panjang gile dah enrty aku. kbye !




#rindubudak2sg.lembing :(






No comments: